Matričný úrad

Osvedčenie podpisu: 

  • Občan sa musí dostaviť osobne
  • Občiansky preukaz
  • Listina, na ktorej sa osvedčuje podpis
  • Správny poplatok vo výške 2,- € za jeden podpis /od 1.1.2018/
  • Overenie podpisu je možné doma alebo v neúradných hodinách na požiadanie /hlavne pre imobilných občanov/.

 

Osvedčenie listiny: 

  • Originál listiny
  • Správny poplatok vo výške 2,- € za jednu stranu

 

Vystavenie matričného dokladu:

 

Občan môže požiadať o vystavenie druhopisu matričného dokladu pod bodom a/b/c, ktoré sa týkajú jeho, alebo členov jeho rodiny. Pri predložení občianskeho preukazu za vydanie matričnoho dokladu zaplatí 5,- €.

 

Osobitná matrika v Bratislave - zápis všetkých matričných udalostí, ktoré nastali slovenským občanom v cudzine, a to narodenie, uzavretie manželstva alebo úmrtie. Pracovisko osobitnej matriky nepreberá žiadosti na zápis od občanov. Žiadosť na zápis sa podáva na matričnom úrade, v obvode ktorého má žiadateľ trvalý pobyt a ten zabezpečí vystavenie dokladov na použitie v SR.Žiadateľ je povinný k žiadosti na zápis do osobitnej matriky predložiť cudzozemskú verejnú listinu – originál alebo notárom osvedčenú fotokópiu, zviazanú s jej úradným prekladom, okrem českého jazyka. Niektoré cudzozemské verejné listiny musia obsahovať vyššie overenie za účelom ich uznania orgánmi štátnej správy a samosprávy na území SR, t.j. superlegalizáciu alebo APOSTILLE. Žiadateľ predloží doklad totožnosti občana SR a spíše na matrike Zápis o danej matričnej udalosti, ktorý je spoplatnený sumou 10,- €.